stad van de engelen - Reisverslag uit Wartena, Nederland van Eelco Venema - WaarBenJij.nu stad van de engelen - Reisverslag uit Wartena, Nederland van Eelco Venema - WaarBenJij.nu

stad van de engelen

Door: Eelco

Blijf op de hoogte en volg Eelco

03 December 2013 | Nederland, Wartena

Ik ben er! In Bangkok, of Krung Thep zoals de Thai zeggen (stad van de engelen)
Sinds ik hier gister aankwam loop ik rond met een dikke vette smile.
De stad komt als een overweldigende symfonie van geluiden, geuren en indrukken over je heen.

De reis begon al ruim 24 uur eerder toen ik langs verschillende plekken afscheid nam van ieder die mij lief is, om uiteindelijk de koude Hollandse nacht in te vliegen. Via de bizarre zandbak van Abu Dhabi (ik vloog met een Arabische luchtvaartmaatschappij) landde ik na twee maal dik 6 zes uur vliegen op het vliegveld van Bangkok.
Alles ging heerlijk smooth (alsof ik dit al jaren deed) Visaatje gehaald, bagage van de band, geld gewisseld, gepind, trein in, overvolle metro in en bam, midden in Bangkok. Buiten het metrostation heb ik even de tijd genomen om te genieten; te beseffen dat ik er was en dat dit was waarvoor ik het doe: even een totaal andere beleving. En het avontuur.

Ik wil jullie niet jaloers maken, maar de temperatuur bevalt me wel. Overdag over de 30 graden, s'nachts niet onder de 20.
Het hotel is prima. Het heeft niet het bruisende van de beruchte Khao san road, waar veel toeristen zitten en 'n ongetwijfeld broeierig nachtleven plaatsvindt. Laat mij maar rustig wennen even. De gezelligheid komt nog wel.

Ik ben blij dat Aziëliefhebber en frequent bezoeker Jos van Kan mij subtiel attendeerde dat ik een homohotel had geboekt. Met deze voorinformatie was ik alvast gewaarschuwd. Het zit inderdaad vol ouwe Duitse nichten (dit is waar ik even pauzeer in mijn verhaal, tot jullie uitgegniffeld zijn)
Jajaja, ik zit in een nichtenhotel. Het is tenminste schoon en netjes. Mijn bed is heerlijk zacht en ik ben mans genoeg om elke mannelijke aandacht vriendelijk af te wimpelen.

Vandaag was mijn eerste dagje en ik ben 'm goed aan het besteden, al zeg ik het zelf. Gewandeld door een groot park (met groepen Thaise en Chinese bejaarden die tai chi beoefenen (een soort Nederland in beweging, maar dan op z'n Aziatisch). Ik ben over een ochtendmarkt gelopen en voorzichtig begonnen met proeven van de Thaise keuken. Het eerste contact is goed verlopen. Het eten hier en ik zijn wel een match. Evenals de massages. Mijn god, wat lekker. Nee heren, no happy end, maar een hardcore traditionele Thaise massage. Een uur lang ging de masseuse met duimen als deegrollers tekeer over mijn vermoeide reislijf. Lekker is niet een woord van toepassing hier, maar op z'n Fries zou je zeggen: dit wie net ferkeard.

Tot slot nog iets zeggen over de rellen. Ehm... Welke rellen? Zoals verwacht merk je hier niks van het gedoe. Mensen leven hun normale leven hier. Je ziet wel overal op teeveetjes live-verslagen aanstaan. Vandaag de Bangkok Post uitvoerig bestudeert. Het gaat wel lekker los daar. Een groep fanatieke demonstranten staan tegenover een stijfkoppige regering die niet hun fouten willen erkennen. Daarnaast heb je het overgrote deel van de bevolking die het liefst de vrede en orde snel hersteld zien worden. Bad for business, you know.

Zo, dus. Eerste ervaringen, eerste gedachten. Moge duidelijk zijn dat ik het naar m'n zin heb, dat mensen die ongerust waren hopelijk wat gerustgesteld zijn en dat jullie het leuk vinden om te lezen. Everybody happy, yes! Sawasdee krab!

  • 03 December 2013 - 11:35

    Marit:

    Klinkt als een dag met een happy end. ;-) Leuk te lezen!!! X

  • 03 December 2013 - 12:25

    Marcel:

    Klinkt goed man, al had ik dat happy end wel ff meegepakt denk :-P. Veel plezier! Hu


  • 03 December 2013 - 13:42

    Eelco Venema:

    Vreemd dat dat de site me nog steeds in Nederland plaatst. (stiekem ben ik ook ergens ondergedoken in in Nederland en doe ik net of ik in Thailand zit. Lachen joh)

  • 03 December 2013 - 23:28

    Marit:

    Misschien nog n linkje op facebook posten!


  • 04 December 2013 - 17:21

    Christa:

    Super, mooi avontuur, Geniet met volle teugen!
    Ik kijk uit naar je verhalen, én foto's! Veel plezier!

  • 04 December 2013 - 20:45

    Ilona:

    he eelco, super voor je!! en dat is nou eens goed genieten van het leven (op z'n Thais) ;) heel veel avondtuurplezier. groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wartena

Eelco

Ik ben op het moment van schrijven 36 jaar oud. Als woonplaats heb ik Leeuwarden ingevuld, maar officieel is dat Koudum en eigenlijk woon ik nu op een boot in Wartena. Over een kleine week vertrek ik echter naar Thailand en Laos en zal ik constant ergens anders opduiken om uiteindelijk in het nieuwe jaar weer huiswaarts te keren, waar dat dan ook moge zijn. Dit reisdagboek is voor mezelf en voor anderen die geïnteresseerd zijn in mijn belevenissen en hersenspinsels.

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6462

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 12 Januari 2014

Thailand & Laos

Landen bezocht: