Up North - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eelco Venema - WaarBenJij.nu Up North - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eelco Venema - WaarBenJij.nu

Up North

Door: eelco

Blijf op de hoogte en volg Eelco

05 December 2013 | Thailand, Bangkok

Bangkok is een mooie stad - voor een paar dagen.
Ik ben hier nog maar drie dagen en ik wil weer kunnen ademhalen.
Wel heel tof om gezien te hebben.
Het gevoel van de voorstelling die ik met Tryater onlangs nog in Moskou speelde (stad en het leven) beleef ik hier ten volle.

Ben blij dat ik gister even de rivier op ben gegaan. Ik maakte een tochtje naar de Grand Palace, een van de grootste toeristische atracties van Bangkok en zoals verwacht waren er velen met mij uit alle hoeken van de wereld (en dan was ik nog vrij vroeg) om de Thaise pracht en praal te bewonderen en eerlijk is eerlijk, het is ook schitterend, maar leuker vond ik het bezoek aan het Wat Pho tempelcomplex, valkbij the Grand Palace.
Veel relaxter, geen klikklakkende Japanners om je heen. Hier ligt de meest relaxte Boeddha die er bestaat, denk ik. The Reclining Buddha. Hij ligt en steunt met z'n hoofd op zijn hand en elleboog. Boeddha's laatste houding voor hij het Nirwana bereikte (naar het schijnt).
Hij chillt 'm in elk geval de pan uit.
Veel witte nonnetjes in dit complex, waar de monikken in the grand palace elkaar lopen te filmen met I-phones. Rare jongens, die Thaise monniken...

Later die dag liep ik over Silom road, een drukke winkelstraat met in de zijstraatjes de talloze sexclubs en massagesalons (of zoals mijn pubmaat Gareth van later die avond zou zeggen: naughty bars)
Tegenstellingen tussen rijk en arm, de uitwassen van de toeristen- en sexindustrie zijn niet treffender te zien dan hier.
De rijke jonge yuppy's met hun mooie jurkjes en pakjes, bellend met hun smartphones laveren over de stoep langs de bedelaars; blinden, een man zonder benen, een vrouw zonder gezicht. De hummers hummen voorbij en de meisjes van plezier proberen je als sirenes naar binnen te lokken.
Ik wilde het ook met eigen ogen zien en ik kreeg het ook te zien.
In my face.

Na het avontuur op Silom Road, waar ik overigens wel weer heerlijk heb gegeten bij een straattentje (ik eet alleen maar op straat op kleine plastic stoeltjes) had ik zin om wat te gaan drinken (of te ver-drinken).
Nu weet ik niet in hoeverre de Lonely Planet up-to-date is, maar qua info over drinkgelegenheden hebben ze me al een paar keer lelijk bedrogen.
Wongs Place, WTF, Molly Malone, House of Beers, ze waren allen onvindbaar of er zat gewoon geen hond.
Na lang zoeken vond ik gister een soort imitatie Irish pub met met serveersters in Heineken jurkjes.
Bestelde je een pilsje dan kreeg je er twee. Two for one! Yes, but gewoon voor de prijs van twee, grappenmakers.
Ik dronk rustig m'n biertjes en kletste wat met wat Britten en begaf me weer hotelwaarts, waar ik nu opeens de ene naar de andere (Engelse) pub tegenkwam en ook hier weer de naughty bars.
Op dit punt was ik wel een beetje klaar met Bangkok.

Nu klink ik misschien gedesillusioneerd of zuur, maar dat ben ik heus niet, hoor.
Ik heb prachtige dingen gezien. Wat dacht je van een zonsondergang op het dak van een 60 verdieping tellende wolkenkrabber en het zien van nachtelijk verlicht Bangkok.
Yhe Grand Palace, de tocht over de rivier, Lumpinee park, de straattenttjes, het reizen per metro, skytrain, boot, taxi en (het leukste) achterop een brommer zigzaggend langs het drukke verkeer.

Maar het is tijd om up north te gaan. Noord Thailand en Laos is natuurlijk waarvoor ik echt hier ben. Over driee uurtjes vertrekt mijn trein die er net zolang over doet om naar Chiang Mai te rijden dan te vliegen van Amsterdam naar Bangkok.
Maar ik weet zeker dat de reis de moeite waard zal zijn.
Goodbye Bangkok, dus en hello Chiang Mai!!!

  • 05 December 2013 - 08:16

    Liz:

    Klinkt goed Eelco!! De reizen naar de bestemmingen zijn vaak enorm de moeite waard dus geniet van alles wat je ziet!! We horen wel weer Es' wat van je :)
    Groetjes Thomas en Liz

  • 05 December 2013 - 17:29

    Anja En Erwin De Weerd-de Haan:

    Hey Eelco, Wat heb je in deze paar dagen al veel gezien en gedaan! Leuk dat we je reis 'n beetje kunnen volgen! Gelukkig dat het vredig was daar toen je aankwam en dan nu noordwaarts, je bent vast al eind op weg, lange reis, maar onderweg veel te zien en te beleven, denken we! En ja lekker dat je de hectiek van Bangkok wat achter je kan laten Het ga je goed, en genieten hè!

    Hartelijke groeten,
    Erwin&Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eelco

Ik ben op het moment van schrijven 36 jaar oud. Als woonplaats heb ik Leeuwarden ingevuld, maar officieel is dat Koudum en eigenlijk woon ik nu op een boot in Wartena. Over een kleine week vertrek ik echter naar Thailand en Laos en zal ik constant ergens anders opduiken om uiteindelijk in het nieuwe jaar weer huiswaarts te keren, waar dat dan ook moge zijn. Dit reisdagboek is voor mezelf en voor anderen die geïnteresseerd zijn in mijn belevenissen en hersenspinsels.

Actief sinds 26 Nov. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6460

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 12 Januari 2014

Thailand & Laos

Landen bezocht: